27 Jun 2018

Dag 1

Vorig jaar hadden we als groep op Helgoland het idee dat het leuk zou zijn om nog een keer met zijn allen naar de Farne Islands te gaan. Dit jaar is het dan eindelijk zover en op twee helaas afwezigen na is de groep weer compleet.

We moesten ons om 16 uur melden in...

17 Sep 2017

Dag 1

2 september 2017

Vertrek naar Johannesburg.

Vandaag gaat het dan echt gebeuren, na de voorbereidingen van vaccinaties, wat moet er mee in de koffer en welke lenzen neem ik mee gaan we vandaag echt naar Zuid Afrika.

Al heel vroeg ging ik richting Gouda om Marion op te...

29 May 2017

Na een goede nacht is dit alweer de laatste dag van geweldige 4 dagen. De koffers werden weer gevuld en dicht gedaan. Deze gingen vanochtend al naar de boot en aangezien de boot pas om 16.00 uur zou vertrekken hadden wij nog voldoende tijd om nog wat te gaan fotografer...

28 May 2017

Deze nacht heb ik gelukkig veel beter geslapen en ik heb er voor gekozen om wat langer te blijven liggen.

Erica en nog een klein groepje gingen samen met Gustav al heel vroeg op pad naar de Jan van Genten. Het licht tijdens de zonsopkomst is dan ook weer heel mooi. Doo...

27 May 2017

Vanochtend ging alweer vroeg de wekker. Dus snel onder de douche proberen een beetje wakker te worden.

Vanaf 07.00 uur stond het ontbijt klaar en dat zag er heerlijk en zeer goed verzorgd uit. Wie eet er nou tegenwoordig luxe bolletjes met brie, blauwkazen of zalm voor...

Na een hele korte nacht te hebben geslapen, vertrokken Erica en ik om 04.00 uur op weg naar Cuxhaven om daar de boot te nemen naar Helgoland. Na een gezellige maar lange rit kwamen we aan in Cuxhaven. Gustav, een van de gidsen deze reis, stond ons daar al op te wachten...

10 Feb 2017

Vandaag had ik, na lange tijd niet te kunnen fotograferen, weer eens een workshop fotografie.

Dit keer was het met als thema "Voorbereiding op Safari". Ik hoopte daar heel veel belangrijke informatie te kunnen krijgen als voorbereiding van mijn vakantie in september naa...

20 Oct 2016

29-09-2016:  Dag 1 "Het vertrek"

Vandaag is het eindelijk zover dat we naar Mexico gaan. Na een hele korte nacht haalden we rond 04.00 uur Kim op om naar Schiphol te gaan. Op Schiphol stonden Anneke en Ria al op ons te wachten, zodat we snel onze (te) zware koffers kond...

21 Jun 2016

Gisteren hadden we weer een vogelhut van Glenn in de planning. Dit keer was het hut 4 in Kalmthout en hoopte we daar steenuilen te gaan zien.

Zoals altijd regende het weer eens. Ik ga bijna denken dat het echt aan mij ligt in combinatie met mijn camera, want werkelijk a...

Vandaag stond er weer een gezellig uitje van de fotoclub AFO op het programma. Dit keer zouden we naar het beeldenpark "Een Zee van Staal" in Wijk aan Zee gaan.

Ik had geen idee wat ik me hierbij voor moest stellen, dus een nog groter probleem welke lens neem ik mee.